KLEIN KADEEKE

de belevenissen van een gezin met véél kleine kadeekes ........
het leven zoals het is met
4 bio-kindjes: Kobe, Tibo, Litte en Gust
2 pleegkindjes: kleuter- en peutersmurf
2 weekend-/vakantiepleegkindjes: smurf en smurfin
1 Plan-'pleeg'dochter

vrijdag 9 januari 2009

dé uitlaatklep !

soms kan een blog ook nuttig zijn om eens stoom af te laten, als het ware een uitlaatklep voor het dagelijkse 'gezaag' en 'gemem' over de dingen die mislopen.

Neem nu het weer: 't is schoon buiten én 't is plezant voor de kids ......... maar dat is ook alles wat ik erover kan zeggen. Bah, wat haat ik het koude weer. Brrr, alleen de gedachte al doet me rillen. Ik kom dan ook niet meer buiten dan nodig. Kids naar school brengen en boodschappen doen, en daar blijft 't zowat bij. Alhoewel, mijn dagelijks bezoekje aan het kippehok zou ik nog vergeten. De beestjes lijden met dit weer ook wel kou. Wat krachtvoer en vers drinkwater (dat een uur later alweer bevroren is) geven is nu geen overbodige luxe. En het hok moet ook wel eens extra uitgemest worden, aangezien ze bij deze t° toch wel wat meer 'op stok' zitten.

Hoezeer ik er ook last van heb, hoe snel ik het ook vergeten ben. Vraagt men mij binnen enkele maanden of we een koude winter gehad hebben, zit de kans er dik in dat ik de wenkbrauwen frons en bedenkelijk kijk.
Mijn ventje daarentegen heeft op dat gebied een ijzersterk geheugen. Hoe kan 't ook anders: als je elke dag met de fiets naar het werk rijdt, herinner je je vast wel wanneer je de laatste keer je regenkledij of handschoenen nodig gehad hebt, ... Zo zie je maar: sportief zijn is niet alleen gezond voor het lichaam, maar ook voor de geest, hihihi .........

Geen opmerkingen: