KLEIN KADEEKE

de belevenissen van een gezin met véél kleine kadeekes ........
het leven zoals het is met
4 bio-kindjes: Kobe, Tibo, Litte en Gust
2 pleegkindjes: kleuter- en peutersmurf
2 weekend-/vakantiepleegkindjes: smurf en smurfin
1 Plan-'pleeg'dochter

donderdag 8 januari 2009

... de sluier ...

ik ben vandaag zo vrolijk,
zo vrolijk,
zo vrolijk,
ik ben vandaag zo vrolijk,
zo vrolijk was ik 'zelden' ......

nadat ik enkele weken geleden een tipje van de sluier had opgelicht (zie post 23.12), kan ik jullie vandaag eindelijk wat meer vertellen over ... mijn toekomstplannen ...

jawel, deze voormiddag kreeg ik het verlossende telefoontje van mijn toekomstige 'werkgever'. Begin mei kan ik 'opnieuw' aan de slag als onthaalmoeke.
En ditmaal zie ik het helemaal zitten. Meer zelfs, ik kijk er reeds naar uit! Momenteel ben ik al een tijdje TBM (thuisblijfmama) - iets wat ik me trouwens nog geen seconde beklaagd heb -, maar het werd toch weer stilaan tijd om aan de slag te gaan. Voor mezelf kan ik stellen dat ik behoefte heb aan maatschappelijk nuttig bezig zijn, structuur en zelfontplooiing. Voor het gezin is wat meer financiële zekerheid ook meer dan welkom. De kids zullen wel een kleine 'toegeving' moeten doen, ttz: 's ochtends en 's avonds met de bus naar school (de jongste toch, de oudsten kunnen ev. al eens te voet) en bokes op school blijven eten tijdens de middagpauze. Maar ook dat zal geen probleem vormen: Kobe en Tibo staan elke middag te trappelen om terug naar school te vertrekken en Litte krijg ik met geen stokken mee naar huis (toch niet met dit weer, dan heeft ze het te druk sneeuwballen te werpen naar haar vriendjes, lol).

Het hele huis werd inmiddels gekeurd en goed bevonden door de DV. Enkel de 'veiligheidschecklist' moet nog ff overlopen worden en dan krijg ik groen licht om 'reclame' te maken. Een affiche voor het raam, strooibriefjes op school en in de plaatselijke supermarkt, ... maar vooral veel mond-aan-mond-reclame.
Als de hele administratieve rompslomp achter de rug is, kunnen de eerste gesprekken met de ouders van mijn toekomstige opvangkindjes plaatsvinden.

Wordt dus zeker vervolgd ...........

Tot blogs
V.

op 't menu:
aardappelen met worteltjes en koteletjes

Geen opmerkingen: