KLEIN KADEEKE

de belevenissen van een gezin met véél kleine kadeekes ........
het leven zoals het is met
4 bio-kindjes: Kobe, Tibo, Litte en Gust
2 pleegkindjes: kleuter- en peutersmurf
2 weekend-/vakantiepleegkindjes: smurf en smurfin
1 Plan-'pleeg'dochter

woensdag 26 januari 2011

wanneer ...

wanneer eindigt het nu toch? Zijn het de donkere dagen die me parten spelen of ben ik gewoon oververmoeid?
Nadat we door griep de kerstvakantie aan huis gekluisterd waren, maakt Litte sedert gisteren opnieuw koorts. Pfft, eindigt dit nooit. In haar klasje amper 9/19 kindjes aanwezig. In elke klas ontbreken er wel enkele ... De (buik)griep houdt lelijk huis hier in de streek. Gelukkig slaat het koortswerend middel aan: ik controleerde haar nogmaals rond middernacht en even na 3u. Alles leek goed te gaan ...
Over naar de 'druppel' dan.
Gisterenavond hebben we enkele minuten zonder electriciteit gezeten, waardoor mijn wekkerradio diende geherprogrammeerd te worden. Nu hoor ik u al denken: steek daar gewoon batterijen in ... ok, maar als je 4 wekkers in één keer koopt, raakt je voorraad snel uitgeput :-(.  Dus zet ik alle cijfertjes juist ... op het alarm na ... dat programmeer ik maar liefst 2u te laat. Grrr ... het laat zich al raden.
Deze ochtend 7u: ik lig nog zalig te soezen en ik hoor de radio ... half slapend probeer ik het volume zachter te zetten, niet in de gaten hebbend dat het de radio van Litte is die door de babyfoon weerklinkt. Op dat oggenblik stormt ventlief de kamer binnen: 'ben je nu nog niet van plan op te staan', vraagt hij ... Ik veer recht: 7u???  Dat kan toch helemaal niet ... Anderhalf uur te laat ... Smurf moest al bij de onthaalmoeder zijn. Ik spring ongewassen in mijn kleren en slaag erin om op amper een half uurtje naar de OM te rijden, 4 kinderen schoolklaar te maken én op tijd te zijn voor mijn ochtendshift. Jihaaaaaaaa !!!
Ik was wel blij toen ik deze voormiddag kon genieten van een deugddoende douche (om écht wakker te worden!).
Wat een baaldagje !!!
Temeer omdat Litte deze avond 'opnieuw' herviel. Overdag maakt ze geen koorts. Tegen de avond wordt ze hangerig, extreem moe en koortsig. Ik heb het echt wel gehad. IK WIL RUST !!!
En ... goed slapen ... :-)

Slaapwel
XXX

5 opmerkingen:

Sjaantje zei

Dat is geen fijn begin van de dag! Welterusten voor nu :-)

Juud zei

ja dat is even flink balen dan! ik hoop dat je nu lekker in je bedje ligt al en de dag morgen wel op tijd beginnen kan!beterschap voor Litte!

Gewoon Greet zei

Neen geen leuk begin van de dag..
dat blijft een hele dag in je lijf
zitten :)
Ik heb de indruk dat vele mensen
heel erg moe zijn deze dagen...
we hebben dringend meer zon nodig
en de lente aub....
Ikzelf ben ook doodop (heb nochtans
geen kleine zieke kinderen die s'nachts me mijn slaap houden :)
Zou alleen nog maar willen slapen en kom geen meter vooruit...
Hopelijk is litte vlug beter....
liefs

Aritha Vermeulen zei

Hè, wat vervelend om zo te beginnen!

TIO zei

Goh... zieke kindjes... en in een gezin met meerder kids blijf je wel ff bezig omdat dat gewoon rond gaat he.
Hopelijk is iedereen er nu snel vanaf!
Gelukkig was je nog op tijd helemaal klaar!