KLEIN KADEEKE

de belevenissen van een gezin met véél kleine kadeekes ........
het leven zoals het is met
4 bio-kindjes: Kobe, Tibo, Litte en Gust
2 pleegkindjes: kleuter- en peutersmurf
2 weekend-/vakantiepleegkindjes: smurf en smurfin
1 Plan-'pleeg'dochter

zondag 12 december 2010

dit weekend

Een bewogen en druk weekend, dat mag wel gezegd worden.

Vrijdag met schoonzusje naar de Makro geweest. 's Ochtends tijdig (na mijn ochtendshift) vertrokken en 's middags nipt terug voor de middagshift. Net geen anderhalf uur binnen geweest en toch bijna 500 euro kwijt. Maar ik jammer niet ... eindelijk tikte ik een grote (soep)pot op de kop !!! (Enkel jammer dat hij niet in de kast past en dus een plaatsje in de berging toegewezen krijgt) Aangezien we dus geen tijd meer hadden om de wagen uit te laden, ging ik in de namiddag bij schoonzusje langs om mijn spullen op te halen. De koffer leeghalen was geen probleem, alles in de kasten krijgen wel ... de hele voorraad bleef tot zaterdagnamiddag op het terras staan :-( (bloos, bloos).

Zaterdagochtend kon ik in 't Kruidvat een kerststalletje van Little People op de kop tikken. Ik had me vorige week zo'n exemplaar besteld via Collishop tegen 34.95 euro. Het exemplaar in 't Kruidvat kostte, volgens de folder slechts 24.95 euro, doch aan de kassa kwam ik weg met 19.99 euro !!! Olé, wat een meevaller, temeer omdat ik al enkele jaren op dit stalletje jaag ... vorig jaar ben ik (alweer samen met schoonzusje) alle speelgoedwinkels en alle Kruidvatfilialen in de buurt afgereden, doch zonder resultaat ...

Tegen de middag had ik een afspraak met de kapster om mijn haren opnieuw kort te wieken. En kort zijn ze: pittige piekjes zorgen ervoor dat ik 's ochtends niet teveel werk heb en overdag geen last heb van kroezelhaartjes bij regen of sneeuw ...
Het gespreksonderwerp van de dag ??? 'Belgische Hollywoodvrouwen' :-) Vooral de 'coole' werd geanalyseerd :-) Verder kwam ik te weten waarom een hond meer naar volwassenen trekt dan naar kinderen ... mijn kapsters uitleg over de beweeglijkheid van kinderen kon ik best aanvaarden.

Vandaag begon de dag, zoals hij gisteren eindigde: met de was ... lang leve het wasmachien, lang leve de droogkast !!! Straks, terwijl de kleinsten in bad zitten, nog even naar boven om alles op te bergen.
Deze namiddag verwende ik de kids met muffins met chocoladestukjes, njamie !!!

Rond 17u ga ik de pleegjes ophalen. Zij hebben het weekend doorgebracht bij hun (bio-)mama en papa. Straks nog even gezellig samen aan tafel, de kleinsten in bad en nadien lekker onderuitzakken in de zetel, bij  kaarslicht :-) (zie onderstaand logje).

Misschien dat ik ook nog even de ramen van de auto lap? Want door het voorbije winterweer zie ik bijna geen steek meer :-).

Op naar een lazy-sunday-evening.

XXX

5 opmerkingen:

huis tjokvol zei

een druk weekeind ja, maar wel een leuk weekeind .fijne avond bij de lichtjes, hier staan ook de lichtjes aan.

Marjolein zei

Gefeliciteerd dat je eindelijk je kerststalletje hebt! Hij is ook wel erg leuk!
~ Marjolein

Sandra zei

na al die drukte wens ik je een fijne rustige zondagavond.

Sandra zei

Daar zal je wel blij mee geweest zijn. Maar liefst 15 Euro minder. Dat is al heel wat.
Een druk weekend zo te lezen.

En ik heb ook 't liefste een kort kopje. Tegenwoordig kappen ze mijn haar altijd zoals de oude vrouwkes :(

Juud zei

zo he wat ben jij actief geweest!