KLEIN KADEEKE

de belevenissen van een gezin met véél kleine kadeekes ........
het leven zoals het is met
4 bio-kindjes: Kobe, Tibo, Litte en Gust
2 pleegkindjes: kleuter- en peutersmurf
2 weekend-/vakantiepleegkindjes: smurf en smurfin
1 Plan-'pleeg'dochter

zondag 28 november 2010

vogel-voeder-kastje

Bloed, zweet en tranen heeft het hem gisteren gekost ... gesakkerd en gevloekt heeft hij ...
Ventlief is absoluut niet handig aangelegd. Meestal ben ik ook diegene die Ikea-kasjes of vogel-voeder-kastjes in elkaar vijst.
Maar aangezien niet alle gaatjes voorgeboord waren, had ik onvoldoende kracht om de vijsjes volledig aan te schroeven. Een taak voor manlief dus ...  Eerst heb ik hem wegwijs gemaakt in het 'plan' en alle stukjes geordend en nadien heb ik ... euh (bloos, bloos) ... me uit de voeten gemaakt. Ik ben met Litte Kerst-verlichting gaan kopen en vervolgens in de supermarkt langsgeweest voor de wekelijkse boodschappen. Een kleine 2 uur later, toen ik opnieuw thuiskwam, zat hij nauwelijks halfweg ... MAAR ... hij had inmiddels wel uitgedokterd waarvoor alles diende !!!
Uiteindelijk leverde het harde zwoegen, na meer dan 3u, dit resultaat op:

Laat de winter nu maar komen; de vogeltjes zullen alvast geen honger lijden ten huize Moeke Vera ...
En wij ... wij kunnen genieten van een prachtig schouwspel: af en aan fladderende vogeltjes, die genieten van al dat lekkers :-) !

Geen opmerkingen: