KLEIN KADEEKE

de belevenissen van een gezin met véél kleine kadeekes ........
het leven zoals het is met
4 bio-kindjes: Kobe, Tibo, Litte en Gust
2 pleegkindjes: kleuter- en peutersmurf
2 weekend-/vakantiepleegkindjes: smurf en smurfin
1 Plan-'pleeg'dochter

zaterdag 27 november 2010

Kerstmis = commerce ???

Aangezien de Sint bij ons al langs is geweest (Sint-Maarten: 11.11) kunnen we dus langzaam beginnen te denken aan Kerst. Daarbij hoort natuurlijk de kerstboom.
En aangezien onze pleegkindjes dit weekend bij hun ouders doorbrengen, leek dit me het ideale moment om wat extra moeder-dochter-tijd te spenderen met ons Litte. We haalden de kerstboom van zolder en hebben hem samen versierd. Bij het aanknippen van de lampjes, merkte ik echter dat ze deffect waren. Wij dus deze namiddag samen naar de winkel.
Daar aangekomen kon ik mijn ogen niet geloven. Het was 'vechten' voor een parkeerplaatsje ... letterlijk dan, want er werd duchtig geclaxoneerd, zelfs gescholden om dat ene felbegeerde plaatsje op de parking :-( ... de kerstliederen konden de gemoederen niet bedaren: kerstmis een tijd van 'vrede' ????????
Binnen was het op de koppen lopen. Ik ergerde me aan de massa's, maar dan ook massa's volk ... Ik maakte me de bedenking: 'koopt iedereen elk jaar nieuwe versiering?', 'is het echt wel nodig met de laatste nieuwe trends mee te gaan?', KERSTMIS IS EEN GROTE COMMERCE !!!
En ik vertik het mee te doen aan die hele handel! Mijn boompje doet al ruim 10 jaar dienst en zal nog ettelijke jaren meegaan, tenzij grijpgrage kinderhandjes daar anders over beslissen. De versiering ook: er zijn stukken bij die ik al heb van voor de geboorte van onze twins, het zijn voornamelijk 'tijdloze', kindvriendelijke stukken ... neen, voor mij geen sneeuwwit exemplaar met kristallen belletjes en dito ballen, geef mij maar warm rood, vilt, hout, pluche ... een echte authentieke kerstboom.
De lampjes vond ik, uiteindelijk, met behulp van een lieve verkoopster, want ik had geen zin om in die mensenmassa nog verder te zoeken. Recht op mijn doel af ... de lampjes dus. Het werden warm-witte Led-lichtjes aan een snoer van 13.5m (ideale lengte in onze boom, zo blijkt).
Nog een tijdje rij'tje schuiven aan de kassa en snel weer naar huis ... en plaats ruimen op de parking.

Hij staat dus: onze kerstboom: (weliswaar ietwat gewrongen tussen de tv-kast en de schouw, bij gebrek aan plaats - het hoekje van vorig jaar is nu ingepalmd door het speelgoed van Smurf en Smurfin) :

2 opmerkingen:

Sandra zei

Was het vandaag geen Nina shopping day?
Hier in de stad was het ook heel druk. Ben er even door gereden rond vijf uur. Pfff.

Danny zei

Gezellige boom!!!!