KLEIN KADEEKE

de belevenissen van een gezin met véél kleine kadeekes ........
het leven zoals het is met
4 bio-kindjes: Kobe, Tibo, Litte en Gust
2 pleegkindjes: kleuter- en peutersmurf
2 weekend-/vakantiepleegkindjes: smurf en smurfin
1 Plan-'pleeg'dochter

zondag 17 januari 2010

over ramen lappen, pretland en helleborussen :-)

Vandaag was het weer een dagje...
Een ontbijt verzorgd door manlief, zondag: suiker- en rozijnenbrood.
Een middagmaal met winterse allure, bijeengesprokkeld in de plaatselijke supermarkt door manlief: spruitjes met entrecôte. Tussen de weekendklussen door snel effe klaargemaakt ...
De weekendklussen dan: deze voormiddag in een sneltempo: den boven gestofzuigd, de ramen van den beneden gelapt, de garagepoort en de voordeur afgewassen (kwestie van ne goeden indruk na te laten op de ouders van de opvangkids, hihi) en enkele machientjes was gedraaid en gedroogd.
Tijdens het klussen ook een wonderbaarlijke ontdekking gedaan: DE HELLEBORUSSEN LATEN HUN EERSTE BLOEMPJES ZIEN !!!! JOEPIE !!! Zalig, een teken dat de lente in't verschiet is (alhoewel noemt men de Helleborus geen Kerstroos :-( ???) Nou ja, dit kan me niet tegenhouden vreugdevol uit kijken naar het 'lengen der dagen' en de eerste lente-zonnestraaltjes op mijn snoet ...
Deze namiddag dan: die had ik gereserveerd speciaal voor de kids. De laatste dagen bleek immers dat ze het er niet altijd even makkelijk mee hebben hun mama steeds te moeten delen. OK, ik ben wel thuis, maar hoe dikwijls ik niet zeg: "sssst, strakjes, ik ben nu aan het 'werken'" of "strakjes als de kids naar huis zijn" ... tja en dan wordt het al snel 18u, dan nog ff opruimen, snel aan tafel, afruimen - het journaal van 19u haal ik zelden of nooit - en dan pas kan ik overgaan tot exclusieve aandacht voor eigen kids (als mijn energiepeil dat nog toelaat). Tja, thuiswerken heeft zo zijn voordelen, maar ook de nadelen mogen niet onderschat worden. Aanwezig zijn, maar niet beschikbaar zijn, is voor 't klein grut soms moeilijk te verstaan.
Dus vandaag exclusieve aandacht voor de kids o.v.v. iets dat ik hen al lang beloofd had: eens naar een binnenspeeltuin gaan ... En pret hadden ze, daar in Pretland. We zijn rond 14u vertrokken en pas een 4-tal uurtjes later waren we thuis (te weten dat de speeltuin maar 10min. rijden is). Het was dus een echte quality-time-sunday voor de kids. Gepeeld, geravot, genoten, gegierd, leute gehad, ... SUPER !!! Ze hadden het nodig en de mama ook ... hihi: 3u aan één stuk op mijn ge-weet-wel-wat gezeten met een boekske ... als dat geen me-time was ...
Na zo'n drukke dag is iedereen ook vlug gaan slapen. Opnieuw wat me-time voor de mama: snel een dweilke door de keuken, berging en badkamer en wat bloggen en postjes beantwoorden.

Just another lazy sunday !!!

XXX

Geen opmerkingen: