KLEIN KADEEKE

de belevenissen van een gezin met véél kleine kadeekes ........
het leven zoals het is met
4 bio-kindjes: Kobe, Tibo, Litte en Gust
2 pleegkindjes: kleuter- en peutersmurf
2 weekend-/vakantiepleegkindjes: smurf en smurfin
1 Plan-'pleeg'dochter

woensdag 13 januari 2010

hopelijk de laatste !!!

want nu ben ik die winter(pret)ellende echt wel beu ... de kids hebben het ook wel gehad. Spelen in de sneeuw kan hen niet langer dan een kwartiertje -soms zelfs helemaal niet- boeien.

Om nog niet te spreken van alle vuile voeten die ik dagelijks over de vloer krijg (kreeg) ... Gelukkig heb ik van de dienst slip-overs gekregen, zodat het breng- en haalmoment, netjes verloopt. En mijn schatten van ouders hebben hier alle begrip voor. Nogmaals bedankt allemaal !!!

5 opmerkingen:

Unknown zei

das een goed idee die slipovers!!!! hier namelijk ook een oppasmama :) maar dan 1 in nederland en hier ook die sneeuw! en veeel natte voeten die in en uit lopen.... zucht.... ik ben die sneeuw zat!op naar de periode dat het zand uit de speeltuin weer mee naar binnen komt! ;)

Sjaantje zei

Hier zijn ze de sneeuw ook zat ( ik ook ik blijf wassen en dweilen) ze zijn steeds na 10 min alweer binnen. En mijn tenen waren vanmorgen stijf bevroren jak dan verlang ik wel even naar de zomer....

Aritha Vermeulen zei

Onze weg is eindelijke geen gladde spiegel meer. Het dooit.

Ik ben er blij mee.
Weet je hoe lekker het is als e zon schijnt met 4 graden boven nul.

Leuke blog!

Aritha

Mafneaidualc zei

Uh, slipovers? Zijn dat van die dingen om over de schienen aan te doen of zo? Dan doe je toch gewoon de schoenen uit, niet? Nu ja, ik ken het niet en denk daarbij aan van die plastic dingen voor rond de schoenen zoals er in het zwembad liggen voor sommige medewerkers zoals klusjesmannen.

Op de kleuterschool - waar ik nu middagjuf ben - was het donderdag ook overduidelijk tijd dat het gedaan zal zijn met die (smeltende) sneeuw. Kindjes die het koud hadden, ongelukkige gezichtjes, kindjes die uitgleden - en dus (nog) natte(re) kleren, ... maar ze zijn allemaal (2 klasjes dus iets van een dikke 40 kleuters) heelhuids terug naar binnen geraakt. Gelukkig hè.
Hier is er helaas op veel plaatsen (vooral in de kleinere straten die deel uitmaken van mijn anders zo handige binnenwegen) nog veel slipgevaar: gisteren bijna 2 keer "verongelukt" met de fiets en ik moet echt stukken stappen, omdat het niet te doen is. 't Is mooi geweest, maar nu is het welletjes: dat het maar gedaan is. Geef mij maar zomer.

**Sabine** zei

ik begin het wat jammer te vinden dat de sneeuw weg is.
Mijnen hof zag er zo ordelijk uit. Alle rommmel en modder verstopt onder een wit dekentje. Vredig.
Snif, nu lijken we weer de flodders :-)