KLEIN KADEEKE

de belevenissen van een gezin met véél kleine kadeekes ........
het leven zoals het is met
4 bio-kindjes: Kobe, Tibo, Litte en Gust
2 pleegkindjes: kleuter- en peutersmurf
2 weekend-/vakantiepleegkindjes: smurf en smurfin
1 Plan-'pleeg'dochter

woensdag 20 januari 2010

aromatherapie (2)

















dit is dan het resultaat van een dagje shoppen bij Essenza:
* een streamer
* 3 etherische oliën
Ravintasara: tegen winterkwaaltjes, weerstand- en slaapbevorderend
Kindermix: Citrus reticulata, Citrus sinensis, Backhousia citriodom: Citrus bevordert de weerstand, heeft een zuiverende werking en kan gebruikt worden als 'luchtverfrisser'
Lemon Grass: héél frisse geur die ik vooral kocht voor een gezellig sfeer te creëren, maar zou ook insecten op afstand houden (handig in de zomer dus)
* Duindoorn handcrème van Weleda
* Duindoorn bodylotion van Weleda
* een wierookplankje ... ... ... moest ik me wel aanschaffen want omdat we zo'n grote intresse toonden, kregen we van de gerante enkele staafjes mee naar huis om te testen ... ... ... :-)

Wat had ik nog in huis?
* Ess. olie: Eucalyptus globulus: goed voor de luchtwegen, antiseptisch en luchtzuiverend
* Ess. olie: Lavendula angustifolia: rustgevend, slaapbevorderend ... maar kan ook gebruikt worden bij brandwonden, in de huidverzorging en tegen luizen (!!!)

Voilà, alle begin is moeilijk. Vanaf morgen wordt het testen en (praktijk)ervaring opdoen ... we zien wel wat het wordt.
De intresse is zo groot dat ik in de toekomst hoogst waarschijnlijk een cursus of workshop zal volgen om me verder te verdiepen. Ik ga alvast straks een kijkje nemen op de site van Syntra.

De resultaten horen jullie nog wel ... :-)

3 opmerkingen:

Sjaantje zei

Goed geslaagd dus :-) Ik ben benieuwd naar de resultaten.

Sabrina zei

Een gouden tip tea tree is ook heel goed. Echt iets wat je steeds in huis moet hebben. Is ontsmettend, stopt het bloeden,haalt het "vuil" uit wondjes/wonden ....mag bij kleine kindjes gebruikt worden

moeke Vera zei

bedankt voor de tip Sabrina. Ik heb nog veel bij te leren, dus alle tips zijn welkom !!!