KLEIN KADEEKE

de belevenissen van een gezin met véél kleine kadeekes ........
het leven zoals het is met
4 bio-kindjes: Kobe, Tibo, Litte en Gust
2 pleegkindjes: kleuter- en peutersmurf
2 weekend-/vakantiepleegkindjes: smurf en smurfin
1 Plan-'pleeg'dochter

maandag 23 november 2009

wat een dagje ..

wat een dagje vandaag ... allereerst een echt 'hondeweer': de regen viel bij bakken uit de lucht. Gelukkig zaten we gezellig binnen. Vandaag was het ook best druk. Het eerste opvangdagje van Gracia en het verjaardagsfeestje van Kiara. Maar het was leuk! De kids hadden het naar hun zin. Deze voormiddag speelden we samen met de Duplo's en lazen we boekjes en deze namiddag aten we cake en dansten en zongen we dat het een lieve lust was.
Kort na de middag had ik ook een kennismakingsgesprek met aanstaande ouders. Lieve mensen, wiens eerste ukje binnen een 4-tal weken het levenslicht zal zien. Bij deze wens ik hen alvast een vlotte bevalling en een wolk van een baby. En misschien tot in april ...?
Morgen belooft ook een druk dagje te worden. Normaal gezien verwacht ik 4 klein kadeekes, maar om een collega, wiens echtgenoot geopereerd wordt, uit nood te helpen, doe ik een vervanging voor 2 zusjes. Morgen verwacht ik dus 6 kindjes in opvang: allemaal meisjes :-)!
' s Namiddags heb ik dan nog een gesprek met een Noors echtpaar dat dringend opvang zoekt voor hun 2-jarig dochtertje. Het meisje mag binnen enkele maanden naar de kleuterschool en een 'korte' opvang, past nog wel in mijn bezetting. Duimen dus dat het gesprek vlot verloopt :-).

En wat staat er deze avond nog op het programma? Jawel: opruimen én kuisen: met zo'n weer kan je moeilijk verwachten dat alles er kraaknet bijligt, maar de gang (voetsporen) en de keuken (cake-geklieder) verdienen toch een dweilbeurt.
Daarna nog een waske/droogkast opplooien en de (werk)dag zit er alweer op.
Op naar de volgende ...

XXX

Geen opmerkingen: