KLEIN KADEEKE

de belevenissen van een gezin met véél kleine kadeekes ........
het leven zoals het is met
4 bio-kindjes: Kobe, Tibo, Litte en Gust
2 pleegkindjes: kleuter- en peutersmurf
2 weekend-/vakantiepleegkindjes: smurf en smurfin
1 Plan-'pleeg'dochter

vrijdag 13 maart 2009

een memorabele dag !!!

't Is een feit: menig onthaalouder heeft zijn slag thuisgehaald.

Vanaf 2010 zullen wij, als opvangouders, van een echt WERKNEMERSSTATUUT kunnen 'genieten'. Gedaan met het nepstatuut waar we al enkele jaren in gevangen zitten. Gedaan met de loze beloften die ons door de jaren heen werden aangesmeerd. Gedaan met betogen. Voorlopig althans ... want de beloften moeten ook nog nageleefd worden.
Bedankt lieve collega's voor de jarenlange strijd die jullie voerden. Bedankt om vandaag ook voor mij op straat te komen (ik kon er helaas niet bij zijn). Bedankt Joëlle, bedankt Veerle, bedankt allemaal!

Nu nog de theorie in praktijk brengen. Vanaf 2010 zouden nieuw startende onthaalouders al tewerkgesteld worden onder een volledig werknemersstatuut. De onthaalouders die nu reeds actief zijn, zouden langzaamhand kunnen meevloeien naar dit statuut (al zijn ze wel vrij te blijven werken met onkostenvergoeding). Maar (en dit is volgens mij een addertje onder het gras), momenteel is er onvoldoende geld voorhande om ALLE onthaalouders te laten werken met een werknemersstatuut.
Hoe ziet men de overschakeling? Gaan diegenen die al het langst actief zijn, eerste keuze hebben? Waar blijf ik dan? Als ik start in april 2009 heb ik begin 2010 amper 8 maand anciënniteit ... pfft ... het blijft me een raadsel ... Wachten met starten tot 2010 is geen optie ... wat met de kindjes die al ingeschreven zijn ...?
Afwachten wat er de komende weken uit de bus zal komen, is de boodschap.

De berichtgeving in het journaal was in ieder geval hoopvol.

Fingers crossed !!!


Up-to-date blijven kan via de site van witte woede.


moeke Vera

Geen opmerkingen: