KLEIN KADEEKE

de belevenissen van een gezin met véél kleine kadeekes ........
het leven zoals het is met
4 bio-kindjes: Kobe, Tibo, Litte en Gust
2 pleegkindjes: kleuter- en peutersmurf
2 weekend-/vakantiepleegkindjes: smurf en smurfin
1 Plan-'pleeg'dochter

dinsdag 17 maart 2009

amaai mijn benen en handen ...

'k voel ze bijna nie meer ... alhoewel, 'k zou willen dat ik ze nie meer voelde ... voor 't moment lijkt het alsof er ne kilo lood aanhangt.
De hele dag ben ik superactief geweest. Alle ramen zijn gepoest (en 't zijn er veél, grrr), de gordijnen zijn gewassen en gestreken, ja, zelfs mijn garagepoort kreeg een flinke beurt.

En deze namiddag trok ik (toen had ik nog energie in overvloed, lol) alweer de tuin in. Allereerst werd de rabarber opgespit, gedeeld en verplant. Die stond veel te dicht tegen de muur en heeft nu meer ruimte om zijn ding te doen. Daarna ben ik in de kruidentuin aan de slag gegaan. De bieslook oogde al heel fris en stond al zo'n 15 cm hoog (maar was dat bieslook of gras? (bloos, bloos)). Blijkbaar kon de kruidentuin een flinke wiedbeurt gebruiken. Anderhalf uur later was de klus geklaard en kon ik de kruiden die teveel woekerden, terugsnoeien. Momenteel ligt alles er piekfijn bij. Ik heb me in ieder geval voorgenomen er dit jaar extra tegenaan te gaan om het onkruid onder controle te houden.

Volgende missie: een compostbak opstarten. 't Zal wel nog niet voor direct zijn, maar de plannen zijn er. Het compostvat dat momenteel in gebruik is, zal dan dienen om (half)rijpe compost verder in te laten 'composteren' en te stockeren.

Tuinieren, buitenleven, véél genieten, maar ook véél werken. Zaaaaaaaaaalig !!!!!!!!!!!

moeke Vera

Geen opmerkingen: