KLEIN KADEEKE

de belevenissen van een gezin met véél kleine kadeekes ........
het leven zoals het is met
4 bio-kindjes: Kobe, Tibo, Litte en Gust
2 pleegkindjes: kleuter- en peutersmurf
2 weekend-/vakantiepleegkindjes: smurf en smurfin
1 Plan-'pleeg'dochter

zondag 16 januari 2011

ik zag dat het goed was ...

Zalig weertje vandaag.
De was wappert op het terras ... terwijl het zonnetje vrolijk schijnt, klimt de t° naar een mooie 15°.
Alles geurt en kleurt naar lente ... we genieten:
- de kids zijn erop uit getrokken met de fiets
- de pleegjes doen een middagdutje
- 't ventje maakt een mooie wandeling met Litte
en ik kan terwijl het huishouden verder bijwerken en een blogje meepikken.
Zondag ... zalig :-) !!!

Op de blog van Sabine keek ik vol verbazing naar enkele prachtige foto's van ontluikend groen. Met mijn fototoestel in de aanslag, besloot ik ook op jacht te gaan ... tevergeefs ... nog geen (bloeiend) sneeuwklokje te bespeuren. Ik bemerkte wel dat de Narcissen hun kopje lieten zien. Het potje heeft de hele winter op het terras gestaan, net onder het hok van de cavia: goed beschut tegen weer en wind.

Zoals het spreekwoord zegt: 'één zwaluw maakt nog geen lente', gaan we ook nu niet te vroeg victorie kraaien ... als we 't weerbericht mogen geloven, komt er in het 2de deel van de week alweer een nieuwe koudegolf aangewaaid. :-(

Maar eer het zover is, geniet ik met volle teugen van deze prachtige 'lentedag' !!!

XXX

3 opmerkingen:

Sabrina zei

ok einddeze week geven ze terug koud weer, maar wel over en zonnig. DAt is ook al leuk vind ik. Morgen geven ze 10 graden en opnieuw regen. Pppffff

Anoniem zei

Wat was dat genieten vandaag. De batterij is weer even opgeladen.

Marjolein zei

De eerste dag van het jaar dat ik de was weer buiten kan hangen vind ik altijd een soort feestdag! Helaas kwam het er hier vandaag nog niet van...
~ Marjolein