KLEIN KADEEKE

de belevenissen van een gezin met véél kleine kadeekes ........
het leven zoals het is met
4 bio-kindjes: Kobe, Tibo, Litte en Gust
2 pleegkindjes: kleuter- en peutersmurf
2 weekend-/vakantiepleegkindjes: smurf en smurfin
1 Plan-'pleeg'dochter

dinsdag 30 november 2010

Koning Winter

Terwijl de regeringsonderhandelingen in ons Belgenland moeizaam verlopen, regeert Koning Winter met ijzeren hand :
De krant titelt:
'Het voelt vandaag -15°'
'Het is Siberisch koud'
'Eerste koudegolf sedert 1998'
'Aardappelen en groenten fors duurder: prijsstijgingen tot 49% (!) door slechte oogst'


Maar ik laat het niet aan mijn hart komen ... lekker op de sofa, gehuld in een fleeceke :-)

Zelf heb ik deze ochtend al enkele 'slippertjes' gemaakt ... :-(
Toen ik pleegsmurf naar de onthaalmoeder bracht, raakte ik ei zo na van de weg af ... niettegenstaande ik amper 25km/u reed (wel te verstaan op een hobbelige kasseibaan) :-(.
Uiteindelijk heb ik dan maar besloten te voet naar school te gaan: Smurfin in de buggy en de 3 anderen 'wandelend' in mijn kielzog.

De kindjes ophalen met de bus, was ook zo'n hele klus ... ruim op tijd vertrokken, doch stapvoets verkeer en bijna een kwartier te laat aangekomen op school ... maar dat vonden de leerlingen helemaal niet erg :-).

Ik wil de kindervreugde niet de kop indrukken, maar voor mij is het geen sneeuw'pret'. De dooi mag zich snel inzetten !!!


3 opmerkingen:

Petra zei

ja, dat is toch wel al een echt mooi laagje..
Hier nog niks (wel erg koud), wij wachten af!

TIO zei

ja, zolang ik er niet met de auto door moet vind ik het nog niet zo erg...
Hier ligt 1cm ongeveer en de kinderen vinden het natuurlijk geweldig.

Sandra zei

Wel. Het is ook niet mijn favourite weer :)