KLEIN KADEEKE

de belevenissen van een gezin met véél kleine kadeekes ........
het leven zoals het is met
4 bio-kindjes: Kobe, Tibo, Litte en Gust
2 pleegkindjes: kleuter- en peutersmurf
2 weekend-/vakantiepleegkindjes: smurf en smurfin
1 Plan-'pleeg'dochter

donderdag 10 september 2009

vandaag ...

vandaag ...

... was het Amélies eerste dag in de opvang. Eerst verlegen de omgeving verkennen, om vervolgens toch een klein beetje te spelen en tenslotte mama én moeke Vera te verrassen op een volmondige 'JA' op de vraag: 'kom je maandag terug spelen'.
Amélie is een lieve, guitige meid die, eens ze zich hier thuisvoelt, echt wel zal 'meedraaien' in de opvang. Meespelen, meezingen, meeknutselen, meewandelen, ... kortom meeGENIETEN, samen met de klein kadeekes.

... zag ik Kiara en Femke terug na enkele weken vakantie en cursus.
Kiara is inmiddels flink gegroeid en verbaasde me toen ze onderaan de trap zei: 'Kijaja, da dodo boof'. Dat is een 'zin' met 4 woorden (!); wat een vooruitgang. Proficiat (kleine) meid. Tijdens het verluieren noemde Kiara me ineens 'MOEK', terwijl ze me voorheen steeds met 'mama' aansprak.
Femke is tijdens mijn afwezigheid blijkbaar beginnen oefenen om haar intrede te doen bij K3. Yèh Yèh, Yekké Yèh, ... Het is bijna niet te geloven hoe goed ze het refrein (herkenbaar!) zingt - en dat zelfs zonder dat er hier een CD of DVD opstaat -.
Haar woordenschat is inmiddels ook flink uitgebreid en ze kan je perfect (met woorden) duidelijk maken wat ze wil (en een willetje heeft ze, hihi). Voor Femke ben ik nog steeds OEKéééééééééééééééééééééééé (hoe meer é-kes hoe liever).

... zag ik hoe Femke en Kiara nog steeds ONAFSCHEIDELIJK zijn. Ze voelen elkaar perfect aan en spelen ongelooflijk mooi samen. Samen fietsje/autootje rijden, de poppen verzorgen, kokkerellen (elkaar voeden) én zonder ruzie te maken. Flink hé! Inslapen daarentegen is niet evident. Ze tateren honderduit; tot ze er letterlijk bij neervallen. Aanmanen om stilletjes te zijn heeft weinig zin, want van zodra de kat van huis is (lees: Moeke Vera de kamer verlaten heeft) ...

Kiara en Femke: samen dansen:


Geen opmerkingen: