KLEIN KADEEKE

de belevenissen van een gezin met véél kleine kadeekes ........
het leven zoals het is met
4 bio-kindjes: Kobe, Tibo, Litte en Gust
2 pleegkindjes: kleuter- en peutersmurf
2 weekend-/vakantiepleegkindjes: smurf en smurfin
1 Plan-'pleeg'dochter

maandag 27 juli 2009

Dit is NIET LEUK meer !!! (3)

Deel 3 dan maar.

Vandaag werden 8 kindjes verwacht in de opvang. Van eentje wist ik hij er niet zou zijn. Kiara meldde zich deze ochtend ziek. Véél beterschap kleine meid. Drie anderen stuurden hun kat (alhoewel, hun kat heb ik ook niet gezien). Blijft: 3 kindjes in opvang !!! Jawel 3 ipv 8. Maak zelf maar mijn rekening. En neen, geld is heus niet het enige waarom het draait. Ik schilde aardappelen en maakte groentjes voor 7 kindjes, de kippen waren blij, ... De hele ochtendplanning viel in duigen. Tot 10u30 wachtte ik tevergeefs op de afwezigen. En dan dacht ik: 'foert !', 'we maken er het beste van met ons drietjes'. En dat deden we ...

1 opmerking:

liesje zei

Amai, dat zou bij onze onthaalmoeder niet "pakken"! Ik heb een heel flexibele onthaalmoeder, die zelfs geen lange vakantie neemt omdat ze dan de kindjes teveel mist en de ouders het te moeilijk maakt. Ik kan het tot een dag voorheen vertellen indien onze kleine pruts eens uitzonderlijk wel of niet komt die dag, dat vindt ze geen probleem. Maar gewoon niks laten weten, kan gewoon niet. Dan betaal je een boete... Maar dat is misschien het verschil met de regeling in België?