KLEIN KADEEKE

de belevenissen van een gezin met véél kleine kadeekes ........
het leven zoals het is met
4 bio-kindjes: Kobe, Tibo, Litte en Gust
2 pleegkindjes: kleuter- en peutersmurf
2 weekend-/vakantiepleegkindjes: smurf en smurfin
1 Plan-'pleeg'dochter

vrijdag 3 april 2009

leuke stagedag gehad

Gisteren had ik mijn eerste stagedag bij een collega OM. En die is SUPER meegevallen.
Ann is een 'krak in haar vak'. Ze is op alle gebied enorm begaan met haar opvangkids. En dat voelen kindjes uiteraard. In de tijd dat ik daar was (8u30-13u30), heb ik geen enkel kindje horen wenen. De kids voelen zich super bij Ann. Het was zalig te mogen meegenieten (en een héél klein beetje meehelpen) in haar opvang.

Voor mij was het ook een bijzonder leerrijke ervaring. Ik denk dat ik 1001 vragen heb gesteld (de stomste dingen eerst, hihi). Vooral organisatorisch heb ik toch wel het één en ander bijgeleerd.
Hoe overwin ik, zonder stress, een middagspits?
Hoe organiseer ik me zodat ik toch een 'moment voor mezelf' krijg in de namiddag?
Hoe krijg ik 6 kindjes héél snel in de Kiddybus?
Hoe organiseer ik een knutselmoment voor de grootsten?
Hoe richt ik mijn opvang- en slaapruimte het meest practisch in?
Hoe ga ik om met 'moeilijke' ouders?
Hoe is de verstandhouding tss de collega's op de dienst?
Hoe regel ik mijn 'administratie'?
...
Het zijn maar enkele van de zovele vragen waarmee ik Ann gisteren overladen heb.

Dus Ann, bij deze, nogmaals bedankt. Je bent een fijne collega!


Mijn stage voor vandaag is helaas afgelast. Ik zal in de loop van de paasvakantie wel ff trachten langs te gaan bij deze collega. Iedereen heeft immers zijn eigen werkwijze en het is altijd intressant als je meerdere collega's om raad kan vragen. Uiteindelijk steek je van iedereen wel iets op.

moeke Vera

Geen opmerkingen: