KLEIN KADEEKE

de belevenissen van een gezin met véél kleine kadeekes ........
het leven zoals het is met
4 bio-kindjes: Kobe, Tibo, Litte en Gust
2 pleegkindjes: kleuter- en peutersmurf
2 weekend-/vakantiepleegkindjes: smurf en smurfin
1 Plan-'pleeg'dochter

maandag 8 december 2008

het lot ???

't leven kan toch rare wendingen aannemen, niet?
Neem nu die situatie met mijn jeugdvriendin. We zijn samen opgegroeid, ze was jarenlang mijn beste vriendin tot we elkaar in de puberteit uit het oog verloren, ...
Nou ja, toen zij begon te verkeren (nota bene met de broer van mijn vriend), bleef ik wat verweesd achter. Het raakte uit met mijn schoonbroer, ze leerde iemand anders kennen en ik verloor haar uit het oog (dat moet ergens begin jaren '90 geweest zijn).
Maar het lot was ons gunstig gezind ... Eind 2004 zit ik in de wachtkamer bij de gyn en wie komt er naast mij zitten? Jawel, mijn jeugdvriendin, eveneens hoogzwanger ... bleek dat ze een zoontje had, even oud dan mijn 2-ling en dat ze ook nu samen met mij zwanger was van een 'nakomertje'.
Enkele maanden later kwam ze er plots alleen voor te staan. Sedertdien hebben we weer regelmatig contact, temeer omdat onze kids het zo goed samen kunnen vinden.
Ze vertelde me over het reilen en zeilen op haar werk en over haar goeie vriendin S. Hoe meer ik over S. hoorde, hoe bekender ze me voorkwam, ... en wat bleek, ... ik had nog met S. op school gezeten. Kort daarop hebben we met ons 3-tjes en de kindjes afgesproken en het was best leuk al die herinneringen op te halen.
En dit weekend weer zo'n 'toeval'. Op msn vertelde ik haar dat ik ziek was, maar dat ik niet bij mijn huisdokter terecht kon, aangezien deze zelf met ziekteverlof was ... 'Die van mij ook', zegt ze doodleuk. 'Ah ja, waar ga jij dan?', vraag ik. Blijkt dat we al jarenlang dezelfde huisdokter hebben (???!!!).
Begrijpe wie begrijpe kan !!!!! Is dit een toevallige samenloop van omstandigheden of is dit een lotsbepaling in het leven, waardoor onze paden weer kruisen?

Tot blogs
V.

maandag op 't menu:
spinaziepuree met kaasburgers

Geen opmerkingen: